خانه > سبک زندگی > آشپزی > آموزش تهیه یک ساندویچ سالم برای خردسالان
ساندویچ سالم

آموزش تهیه یک ساندویچ سالم برای خردسالان

با توجه به فصل مدارس قصد داریم در این بخش شما را با روش تهیه یک ساندویچ سریع ،ساده و آسان برای فرزندانتان آشنا کنیم با تهیه این غذای لذیذ اشتهای آن ها را ترغیب خواهید کرد و می توانید به عنوان میان وعده در کیف مدرسه فرزندتان از این غذا استفاده کنید .

پانینی یک نوع ساندویچ پرس شده است که در ایتالیا سرو می شود. برای درست کردن این ساندویچ خوشمزه بهتر است از ساندویچ ساز استفاده کنید اما اگر ساندویچ ساز ندارید می توانید با استفاده از ماهی تابه های سنگین هم ساندویچ خود را پرس کنید. پانینی مارگاریتا در عین سادگی ساندویچی لذیذ است که مطمئنا از آن لذت خواهید برد. همچنین این ساندویچ می تواند میان وعده ای سریع برای کودکانتان باشد، کودکان معمولا از ساندویچ های پرس شده استقبال می کنند مخصوصا اگر پنیر داشته باشند.

 

مواد لازم:

  • ۱۶ برش (۴.۵ سانتی) گوجه فرنگی (حدود دو گوجه فرنگی بزرگ)
  • ۸ برش از نان فرانسوی
  • یک چهارم قاشق چای خوری نمک
  • یک چهارم قاشق چای خوری فلفل سیاه
  • یک فنجان (۱۱۳ گرم) پنیر موزارلای رنده شده
  • ۱۲ عدد برگ تازه ریحان
  • ۸ قاشق چای خوری روغن زیتون کاملا خالص (اکسترا ویرجین)
  • اسپری پخت یا مقداری روغن

 

 

روش پخت:

برش های گوجه فرنگی را به صورت مساوی بین ۴ برش نان فرانسوی تقسیم کنید. روی همه گوجه ها به صورت مساوی نمک و فلفل بریزید. سپس پنیر را به صورت مساوی روی گوجه ها بریزید. برگ های ریحان را به صورت مساوی روی پنیرها قرار دهید و سپس ۴ برش نان دیگر را روی این مواد قرار دهید. یک قاشق چای خوری روغن زیتون روی هر کدام از ساندویچ ها بریزید و سپس با اسپری پخت یا کمی روغن چربشان کنید.

در این مرحله می توانید ساندویچ ها را از طرفی که روغن ریختید داخل ساندویچ ساز قرار دهید. سپس چهار قاشق چای خوری روغن زیتون دیگر روی آنها بریزید و پس از پخت از آنها لذت ببرید. اما اگر ساندویچ ساز ندارید این کار را بکنید: یک سینی مخصوص گریل یا یک ماهی تابه نچسب را روی حرارت متوسط رو به بالا قرار دهید. ساندویچ را از طرفی که روغن ریختید روی سینی یا ماهی تابه قرار دهید.

روی هر کدام از ساندویچ ها یک قاشق چای خوری روغن زیتون بریزید و با اسپری پخت یا کمی روغن چربشان کنید. یک تکه فویل روی ساندویچ های داخل ماهی تابه قرار دهید. یک ماهی تابه سنگین را روی فویل و ساندویچ ها قرار دهید تا پرس شوند. به مدت ۲ دقیقه یا تا زمانی که به رنگ قهوه ای طلایی در بیایند بپزید. ساندویچ ها را برگردانید، فویل و ماهی تابه را روی این سمت نیز قرار دهید. مجدد به مدت ۲ دقیقه یا تا زمانی که به رنگ قهوه ای طلایی در آیند، آنها را بپزید. بلافاصله سرو کنید.

اطلاعات تغذیه ای:

موادی که در این دستور پخت آمده است برای ۴ وعده می باشد، هر وعده شامل یک عدد ساندویچ است.

اطلاعاتی که در ادامه می آید مربوط به یک وعده از این غذا می باشد.

  • کالری: ۳۱۹
  • چربی در یک وعده: ۱۵.۷ گرم
  • چربی اشباع در یک وعده: ۴.۵ گرم
  • پروتئین در یک وعده: ۱۲.۲ گرم
  • کربوهیدرات در یک وعده: ۳۱.۸ گرم
  • کلسترول در یک وعده: ۱۶ میلی گرم
  • آهن در یک وعده: ۱.۷ میلی گرم
  • سدیم در یک وعده: ۶۲۵ میلی گرم
  • کالری از چربی در یک وعده: ۴۴ درصد
  • فیبر در یک وعده: ۲.۱ گرم
  • کلسیم در یک وعده: ۲۲۹ میلی گرم

 

منبع: آشپزی رژیمی و سالم / دکتر سلام

همچنین ببینید

پلوی گوشت و سبزیجات، لذیذ و رنگارنگ

پلوی گوشت و سبزیجات، لذیذ و رنگارنگ

امروز تصمیم داریم شما را با روش تهیه‌ی یک غذای خوشمزه آشنا کنیم. پلوی گوشت و سبزیجات، غذایی پرخاصیت و رنگارنگ است که به آسانی تهیه می‌شود. برای آشنایی با مواد اولیه و روش پخت این غذای لذیذ، با ما همراه باشید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی *